English
پارسی

مقاله ها

بهترین کابینت ساز آشپزخانه

یکی از سخت‌ترین مراحل در زمان تغییر دکوراسیون یا سفارش کمد و کابینت، پیدا کردن یک کابینت ساز متعهد و حرفه‌ای است. پیدا کردن کابینت ساز خوب در اصفهان یا شهرهای بزرگ شاید حتی مشکل تر از شهرهای کوچک باشد. در بسیاری از کارهای چوبی، نقش کابینت ساز مهمترین عامل در کیفیت کار نهایی است و در بعضی مواقع انتخاب نادرست کابینت ساز، نه تنها باعث افزایش هزینه‌ها می شود، بلکه دردسرهای دیگری نظیر اتلاف زمان و اختلافاتی که باعث ایجاد تنش می شود نیز بوجود می آورد. کابینت سازی، یکی از مشاغل بسیار پرتقاضا می باشد که با توجه به تنوع نوع محصولات در طراحی، جنس و متریال به کار رفته در هر یک، لازم است در انتخاب این کابینت ساز، به چند نکته مهم توجه شود.

banner4

 

چگونه بهترین کابینت ساز آشپزخانه را انتخاب کنیم؟

 

• تنوع محصولات کابینت ساز

کابینت از گذشته تا امروز در دکوراسیون آشپزخانه اهمیت بسیار زیادی داشته و هر روز نقش آن پر رنگ تر می شود. به طوری که در کنار کابینت چوبی و فلزی که در گذشته مورد استفاده قرار می گرفت، در حال حاضر با طیف گسترده ای از انواع کابینت های گلاس، ممبران و مدرن و غیره روبرو هستیم. هر یک از این کابینت ها دارای ویژگی های منحصر به فردی بوده و از نظر قیمت و جنس با هم تفاوت دارند. یک کابینت‌ساز حرفه ای باید بتواند مطابق با خواسته و سلیقه مشتری، مدل های مختلف را ارائه دهد. برای تولید هر یک از انواع کابینت ها نیاز به تجهیزات و دستگاه های خاصی می باشد که از نظر قیمت در سطح بالایی بوده و همه کابینت سازها، مجهز به تمام این ابزارها نیستند. به عنوان مثال، در تولید کابینت های ممبران علاوه بر دستگاه های سی ان سی، به تجهیزات و دستگاه های وکیوم نیاز می باشد تا روکش درب ها و سایر بخشهای کابینت روکش شوند.

 

7


• کیفیت محصولات کابینت ساز

یکی از مهم ترین و اصلی ترین مواردی که لازم است در انتخاب بهترین کابینت ساز به آن توجه داشت، کیفیت کار می باشد. با توجه به قیمت کابینت ها، لازم است در زمان خرید آنها محصولاتی را انتخاب کنید که کیفیت خوبی داشته باشند و با گذشت زمان کوتاه، ظاهر آنها با تغییر شکل مواجه نشود. در واقع انواع متریال برای کابینت آشپزخانه جهت ساخت و اجرای کابینت برای هر سلیقه وجود دارد و انواع خاص با قیمتها و نام گذاری مختلف مثل کابینت های گلاس، ام دی اف، ملامین، چوبی، فلزی و … در بازار قابل دستیابی است. کابینت از اجزاء مهم و ضروری در طراحی دکوراسیون آشپزخانه است. به دلیل استفاده زیاد از کابینت و وجود آب و روغن در محیط آشپزخانه، توجه به متریال کابینت آشپزخانه، نکته کلیدی در انتخاب است. اگر کابینت ساز از مواد و متریال با کیفیت برای روکش درب ها استفاده نکند، به مرور از روی سطح جدا خواهد شد. شما با دانستن مزایا و معایب متریال قابل استفاده برای کابینت، می توانید راحت تر دست به انتخاب بزنید. هم اکنون می‌توانید جهت دریافت مشاوره رایگان در خصوص انواع و اقسام متریال کابینت با کارشناسان گروه صنعتی اسپادانا تماس حاصل فرمائید.

 

19


• اجرای تخصصی و حرفه ای

کابینت ساز در کلان شهرها زیاد است اما کیفیت کارها یکی نیست. افراد زیادی در کارگاه های کابینت سازی فعالیت دارند. برخی از این کابینت کارها سال هاست که در این حرفه هستند و همه جزئیات و ظرافت های ساخت کابینت را به خوبی می دانند. برای اینکه از کیفیت کار راضی باشید حتما با یک کابینت ساز خوب هماهنگ کنید. حتی برای تعمیر کمد، کابینت و نجاری نیز نباید کار را به افراد غیر حرفه ای بسپارید زیرا نتیجه کار کابینت ساز باتجربه و تازه کار به خوبی مشخص می شود. شما هزینه نسبتا زیادی برای کابینت‌سازی متحمل خواهید شد، لذا حق شماست که بهترین و باکیفیت ترین مواد اولیه را تهیه کرده و کابینت شما توسط حرفه ای ترین و با تجربه ترین نصاب ها نصب شود. برای پیدا کردن کابینت ساز حرفه ای، باید چند نکته مهم را مدنظر قرار دهید:

 

  • میزان تخصص و حرفه ای بودن نصاب کابینت
  • کیفیت متریال های استفاده شده در ساخت ورق های کابینت
  • خوش قول بودن در زمان تحویل و نصب
  • مشاوره دهی خوب و کارآمد برای انتخاب جنس، رنگ و طرح کابینت
  • داشتن سابقه کار کافی در زمینه دکوراسیون و کابینت
  • در دسترس بودن و پاسخگویی زودهنگام در حین ساخت و نصب کابینت و ...

 

23

 

گروه صنعتی اسپادانا به شما این ضمانت را می دهد در راستای ساخت کابینت مناسب با توجه به سلیقه و هزینه شما، همواره در کنار شما باشد و اعتماد شما را جلب نماید.

 


• قیمت منصفانه کابینت ساز

کابینت بر اساس فاکتورهای مختلفی از قبیل اندازه و عرض و طول آن، جنس و متریال به کار رفته برای ساخت قطعات مختلف، و همچنین مدل سازی و طراحی، نرخ گذاری می شود. به همین دلیل است که تنوع در قیمت های ارائه شده توسط تولیدکنندگان، متفاوت است. همان طور که اشاره شد، کیفیت کار برای ساخت کابینت ها اهمیت بسیار زیادی داشته و ارزان بودن بیش از اندازه آنها را نباید ملاک برای انتخاب در نظر گرفت. به عبارت دیگر، کابینت ساز با توجه به مهارت و تخصص و تجربه خود، باید بتواند طراحی و ساخت و انتخاب متریال را به گونه ای انجام دهد که کیفیت به طور کامل حفظ شده و قیمت نیز منصفانه ارائه شود.


• طراحی و ساخت سفارشی

علی رغم تنوع بسیار بالا در کابینت های پیش ساخته و آماده، به دلیل تفاوت در سلیقه و همچنین معماری داخلی آشپزخانه ها، اغلب افراد ترجیح می دهند تا کابینت، مطابق با سلیقه خودشان و کاملاً سفارشی ساخته شود. از موارد مهم دیگری که در انتخاب کابینت ساز باید مد نظر قرار داد، امکان ساخت کابینت سفارشی می‌باشد. منظور از ساخت کابینت های سفارشی این است که طراحی آن کاملا بر اساس سلیقه و خواسته مشتری و نوع طراحی داخلی محیط مورد نظر صورت گیرد و البته استانداردها در آن نیز رعایت شود. در نتیجه باید در هر کارگاه کابینت سازی، طراحان حرفه ای و با تجربه فعالیت داشته باشند تا تلفیقی از خواسته مشتری و استانداردها را در قالب طرح سه بعدی ارائه دهند.

 

22


یکی از کارهای بسیار موثری که کابینت سازی های حرفه ای انجام می دهند، طراحی سه بعدی کابینت موردنظر قبل از ساخت می باشد. با انجام این کار، مشتری با خروجی کار قبل از ساخت آن آشنا شده و بر همین اساس نیز می تواند تغییرات مورد نظر را در طرح ایجاد کند.


• رضایت مشتری

در دنیای کسب و کار، هرگز نباید مقوله رضایت مشتری را نادیده گرفت. گروه صنعتی اسپادانا رضایت مشتری را از جمله عوامل موثر در موفقیت کسب و کار خود می داند و این امر باعث ایجاد مشتریانی وفادار شده است که خود به تنهایی سفیران نام تجاری ما قلمداد می گردند. گروه صنعتی اسپادانا به خوبی می داند که اگر به رضایت مشتریان خود اهمیتی ندهد، نباید انتظار داشته باشد که مشتریان، به خدمات و محصولات ما توجه و علاقه نشان دهند. بنابراین ما همواره به نظرات و انتقادت مشتریان جهت بهبود عملکرد خود توجه ویژه داریم.


• مشاوره خوب

سازنده کابینت یک نجار ساده نیست بلکه یک نیروی متخصص در تعمیرات و کار با لوازم چوبی است. در واقع کابینت ساز یک سطح بالاتر ار نجار است و سالها در این زمینه کار کرده است. اگر چه همه کابینت سازها، یک نجار ماهر نیز هستند ولی هر نجاری نمی تواند یک کابینت ساز خوب باشد. کابینت سازها به نوعی صنعتگر هستند و به شیوه های تخصصی تری کار را انجام می دهند. یک سازنده کابینت می تواند در ساخت یک دست مبلمان خوب، صندلی های میز ناهارخوری، قفسه های چوبی و کمد دیواری و کابینت آشپزخانه به صورت تخصصی فعالیت کند و مشاوره خوبی در مورد کابینت به مشتری دهد.

 

20

 

 

آدرس: اصفهان، خیابان امام خمینی، بعد از شهرک مهدیه و کوی صنعتگران، انتهای خیابان 12 بهمن، گروه صنعتی اسپادانا

تلفن:09131106552